Smakfulle frokostbrød

Jeg ble inspirert til å bake av denne bloggen: http://www.passionforbaking.com/my_gallery/ 
Hun har bakt utrolig mye spennende, og jeg annbefaler dere til å ta en titt på bloggen hennes.

Jeg har laget frokostbrød med yoghurt og krydderost, noe som resulterte i en deilig smak.

Du trenger:
– hvetemel
– Sammalt hvetemelt grovt
– tørrgjær
– salt
– sukker
– litt oreganokrydder
– 1 egg
– melk/ vann
– margarin
– 1 pk urte-kremost
– 1 beger yoghurt naturell
– frø av ulike varianter ( sesamfrø, linfrø og solsikkekjerne)

Slik gjør du:
(Jeg «slumper sammen» ingrediensene, og har ingen nøyaktig måleoppskrift, men du kan finne nøyaktig ingrediensmengde i grunnoppskrift på jærbakst, om du søker på tine.no. Eller finn den nøyaktige oppskriften på inspirasjonsbloggen nevnt oppforbi  )

-Bland sammen det tørre i en bolle, og tilsett melk/vann( skal være 40- 50 grader ca), sammenvispet egg, smeltet smør, og en pakke kremost som er rørt sammen med et halvt beger yoghurt. Ikke glem oregano-krydderet ;)
– la deigen heve i 1 time.

Jeg brukte hele denne kremosten og blandet den sammen med halve av dette yoghurtbegeret.

Så deler du opp deigen i slike «firkanter»:

Så bretter du sånn..

og sånn..

Så snur du denne og legger bretten ned på bakepapiret..

Så pensler du dem med smeltet margarin..

Så fortsetter du med frø..

Pensle på med eggehvite (nødvendig for at frøene ikke skal falle av)

STEKES på 225 grader, til de blir gyllenbrune ( gjerne 2 rad nederst i ovnen)
Pensles med olivenolje etter de er ferdigstekt..da får du en blankere overflate som ser veldig innbydende ut!

MMMMMMMMMMMmmmmmmmm!

About Fru Helland

En gift kvinne,datter,svigerdatter,søster,tante og venn. Utenom det, en vernepleierstudent og "husmor". Med krøllete hår,store føtter og et koselig smil, så blir jeg også meg,Sarah! En person som kan male bilder og bake boller. En person som liker en koselig atmosfære med stearinlys og kakao. Er avhengig av tyggi, omsorg og søte smaker. Har angst for trange rom og smuler på kjøkkenbenken Vis alle innlegg av Fru Helland

One response to “Smakfulle frokostbrød

Legg igjen en kommentar

Følg meg

Få nye innlegg levert til din innboks.

