Forberedelser til Jul..

..Julen nermer seg med stormskritt, og da kan det være lurt å forberede seg i god tid i forveien.
I dag har jeg handlet julegaver, laget julegaver og laget litt julepynt.
Desverre kan jeg ikke røpe julepresangene med å legge ut bilder av hva jeg har laget her..så det får eventuelt komme etter jul.

I år har jeg bestemt meg for å pynte med rødt og hvitt til jul, og ikke med lilla som i fjor.
Viss noen har sett vakker julepynt eller juleduker i rødt..så skrik ut, for jeg er på jakt!

Siden jeg ikke har så mye rød julepynt, tenkte jeg å lage litt av den.
Jeg synes at Engler er nøkkelpynten til julen. De minner oss på budskapet, og grunnen til at man feirer jul.
Derfor pynter jeg med engler, og ikke nisser.

Disse englene er lette å lage..

På panduro hobbybutikk, selges englene i 10 pakkninger.
Så trenger du ståltråd,silkebånd og perler utenom. (selges også på panduro)
Englene kan henge i vinduet eller på veggen.. De ser litt penere ut når de henger, og ikke bare ligger slik som her.

Disse tallene skal henges med hemptråd rundt 4 kubbelys, som skal bli til adventstake.
(kjøpt på kremmerhuset)

disse englevingene er såå søte og små.
De kan henges hvor man måtte ønske det, og på selve juletreet blir de kjempefine.
Selges i 3 pakning på panduro.

About Fru Helland

En gift kvinne,datter,svigerdatter,søster,tante og venn. Utenom det, en vernepleierstudent og "husmor". Med krøllete hår,store føtter og et koselig smil, så blir jeg også meg,Sarah! En person som kan male bilder og bake boller. En person som liker en koselig atmosfære med stearinlys og kakao. Er avhengig av tyggi, omsorg og søte smaker. Har angst for trange rom og smuler på kjøkkenbenken Vis alle innlegg av Fru Helland

3 responses to “Forberedelser til Jul..

Legg igjen en kommentar

